Thursday, October 28, 2010

Santa Cruz;Tevez Memang Homesick

Tevez merindui keluarganya di Argentina.


Roque Santa Cruz mendakwa Carlos Tevez berminat untuk pulang ke Argentina, namun masih menjangkakan rakan sepasukannya di Manchester City itu untuk memenuhi kontraknya.
 
Tevez sering bercakap mengenai kekecewaan beliau dengan bola sepak dan baru saja bulan lepas mengandaikan akan bersara pada bila-bila masa kerana rasa 'bersara'.
 
Santa Cruz, yang berhasrat meninggalkan City demi mencari aksi kesebelasan utama, telah mendedahkan Tevez memang seorang yang homesick dan merindui keluarganya.
 
Bagaimanapun penyerang Paraguay ini tidak percaya Tevez akan pulang ke Amerika Selatan sehinggalah beliau memenuhi kontraknya di City.
 
"Hati saya berat mengatakan beliau rindukan keluarganya," kata Santa Cruz. "Beliau mahu bersama mereka yang berada di Argentina.
 
"Adik-beradik dan anak perempuannya juga berada di sana. Apabila anda berasa demikian, tanah air anda bagai memanggil anda kembali, anda mungkin mahu menamatkan segala-galanya untuk pulang.
 
"Apa pun saya fikir beliau akan memenuhi dan menamatkan kontraknya bersama City sebelum pulang."
 
Pemain berusia 26 tahun itu telah mengukuhkan dirinya sebagai pemain kesayangan peminat sejak menyertai City dari kelab musuh setempat, United pada tahun 2009 dan memiliki kontrak hingga tahun 2014.
 
Beliau telah diberikan jawatan kapten pada permulaan musim ini dan memberikan reaksi dengan menjaringkan tujuh gol, sebagai tambahan pemain ini turut bergaduh dengan pengurus Roberto Mancini

No comments:

Post a Comment