Wednesday, November 17, 2010

Selangor Ikat Azidan Sarudin Dan Fadzli Shaari



JUARA Liga Super, Selangor dikatakan sudah berjaya mendapat khidmat tiga pemain baru iaitu Fadzli Saari, Azidan Sarudin dan Saiful Amar Sudar bagi menggantikan lima pemain yang digugurkan.
Fadzli, 27, penyerang KL Plus musim ini pernah menyarung jersi Selangor pada 2007 dan 2008 manakala Azidan, 24, yang beraksi di posisi tengah adalah kapten Kuala Lumpur musim ini. Saiful Amar, 28, pula yang beraksi sebagai penjaga gol PKNS FC musim ini pernah dipinjam Selangor pada saingan Piala Malaysia 2006.
Sumber Kosmo! memberitahu, kehadiran tiga pemain tersebut mungkin akan disusuli dua atau tiga lagi pemain baru bagi mengisi enam tempat kosong.
"Lima pemain yang dilepaskan Selangor ialah Liew Kit Kong, Farderin Kadir, Mohd. Zaiza Zainal Abidin, Azrine Efendy Saduddin dan R. Surendren.
"Bagaimanapun, seorang lagi pemain yang dikekalkan iaitu penjaga gol utama, Hamsani Ahmad memilih untuk berhijrah ke Felda United. Sebab itulah kami ambil Saiful Amar," kata sumber Kosmo! itu semalam.
Jelasnya lagi, segala spekulasi tentang perpindahan ketua pasukan, Amri Yahyah, Safee Sali, Khairul Anuar Baharom, Asraruddin Putra Omar, Safiq Rahim dan Amirulhadi Zainal sudah boleh dilenyapkan kerana kesemua mereka sah kekal bersama Selangor.
Turut dikekalkan ialah baki 11 pemain lain iaitu Iqbal Suhaimi, Fairul Azwan Shahrullail, Razman Roslan, Nasriq Baharom, Rudie Ramli, Bunyamin Umar, Hardi Jaafar, P. Gunalan, D. Surendran, Fitri Shazwan Raduwan dan Fazilidin Khalid.
Sementara itu, Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk Hamidin Mohd. Amin enggan mengulas lanjut tentang perkhabaran keluar masuk pemain Selangor untuk musim baru itu.
"Memang ada pemain yang kita gugurkan dan ada pemain baru yang sudah kita dapat tetapi ada beberapa perkara lagi yang sedang diperhalusi dan perlu dimuktamadkan.
"Insya-Allah dalam minggu depan, mungkin pada hari Isnin, FAS akan buat sidang media untuk mengumumkan secara rasmi skuad Selangor musim 2011," kata Hamidin

1 comment: