Thursday, October 28, 2010

Real Disekat Murcia

Real Madrid pulang dengan seri tanpa jaringan.

Kelab gergasi Sepanyol, Real Madrid mengelak daripada dimalukan sekali lagi selepas kalah kepada Alcorcon dalam Piala Raja musim lepas. Namun, pada hari Selasa mereka diikat seri 0-0 oleh Divisyen III Real Murcia dalam 32 perlawanan terkini mereka.
 
Jurulatih Real, Jose Mourinho telah mengancam pemainnya dengan amaran bahawa mereka akan menderita seperti kekalahan yang sama iaitu 4-0 dalam perlawanan pertama, yang mana kemenangan 1-0 di perlawanan kedua membuktikan yang mereka ada kemajuan. Namun, mereka jarang mengancam apabila bermain di tempat lawan.
 
"Saya gembira bersama pasukan. Mereka bermain dengan semangat dan mahukan kemenangan," kata Mourinho.
 
"Saya tujukan kritikan ini kepada mereka yang tak bekerja keras dan ini bukanlah masalah yang berlaku di sini. Saya senang dengan mereka walaupun hasilnya tidak memuaskan kerana kami sentiasa ingin menang."
 
Penyerang antarabangsa Perancis, Karim Benzema gagal untuk mempamerkan aksi terbaik dalam perlawanan dan telah memaklumkan akhbar harian sukan Marca bahawa ini merupakan kesempatan terakhirnya untuk membuktikan kepada Mourinho yang dia layak disimpan.
 
Benzema, yang gagal bersinar di Real sejak berpindah dengan nilai jutaan euro dari Lyon tahun lalu, akhirnya digantikan selepas setengah jam dengan saingan utamanya, Gonzalo Higuain.
 
Real, yang terakhir kali meraih trofi ini pada tahun 1993 melihat kesempatan terbaik mereka hilang pada minit ke-31 apabila sepakan kaki kiri Esteban Granero hanya singgah di palang gol.
 
Musuh Real, Barcelona balik dengan kemenangan 2-0 di Ceuta, daerah  Sepanyol yang hampir dengan utara Maghribi tetapi terpaksa menanggung padah apabila penyerang kelahiran Venezuela iaitu Jeffren Suarez perlu dibawa ke hospital akibat kecederaan bahu kiri

No comments:

Post a Comment