Tuesday, December 14, 2010

Gourcuff Hampir Ke City


Bos Manchester City Roberto Mancini dilaporkan menerima persetujuan bagi membuat bidaan  £20 juta untuk midfielder Olympique Lyonnais, Yoann Gourcuff.
 
Pemain berusia 24 tahun itu hanya menyertai OL dari Bordeaux musim panas lalu, namun kelab Eastlands itu tetap berminat terhadapnya walaupun menandatangani David Silva Julai lalu. 
 
Dan ini kerana bekas bos Inter Milan itu percaya skuadnya masih memerlukan suntikan kreativiti, menyebabkan wakil City terus memantau perkembangan pemain perancang itu
 
Pemain kebangsaan Perancis, Gourcuff memulakan karier seniornya di Rennes sebelum dua tahun yang dibelenggu kecederaan bersama AC Milan berakhir apabila dia pindah ke Bordeaux pada 2008 secara pinjaman. Dia sempat mengumpul pingat Liga Juara-juara bersama Milan pada 2007 dan kemudian memenangi kejuaraan Liga Perancis dan Piala Liga bersama Bordeaux pada 2008-09.
 
Lyon menandatanganinya untuk kontrak lima tahun Ogos lalu dengan yuran sebanyak €22 juta (£18.4 juta).
 
City sudah berbelanja besar sejak dibeli oleh Abu Dhabi United Group pada Ogos 2008 dengan membawa nama-nama besar dan menawarkan mereka gaji lumayan.

No comments:

Post a Comment