Friday, November 19, 2010

Kepulangan Rivaldo


Rivaldo telah mengesahkan kembali ke Brazil.

Bekas midfielder terbaik Piala Dunia, Rivaldo mengesahkan akan kembali ke tempat asalnya, Brazil, selepas menghabiskan masa selama dua tahun yang menguntungkan di Uzbekistan yang berakhir pada bulan Ogos.

Bekas pemain antarabangsa Brazil itu berhenti dari kelab Uzbeki, FC Bunyodkor berpusat di Tashkent awal tahun ini dan menyatakan pada hari Khamis yang dia akan bersama Mogi Kirim yang berpusat di Sao Paulo pada tahun 2011 selaku presiden.

"Setelah menyelesaikan beberapa masalah, saya telah memutuskan bahawa tahun 2011 adalah tahun untuk saya bermain bersama Mogi mirim, kelab yang mana aku presidennya," kata Rivaldo.

Tempohnya selama lima tahun dengan Barcelona boleh dikatakan sebagai puncak karier kelabnya, Rivaldo memenangi anugerah berprestij, Ballon d'Or dan dinobatkan sebagai Pemain Terbaik Tahunan FIFA pada tahun 1999. Sepanjang tempoh itu juga dia memenangi dua gelaran liga Sepanyol serta Piala Sepanyol pada tahun 1998.

Setelah semusim di AC Milan, yang mana dia memenangi Piala Itali dan Supercup Eropah, Rivaldo bermain di Olympiakos antara tahun 2004-2007, AEK Athens pada tahun 2008 dan kemudian menerima tawaran mewah untuk bermain dengan pasukan kerdil Eropah, Bunyodkor antara 2008-2010

No comments:

Post a Comment