Sunday, November 14, 2010

Bendtner Ancam Tinggalkan Gunners


Bendtner mahukan aksi kesebelasan utama.

Nicklas Bendtner mendakwa beliau bersedia meninggalkan Emirates Stadium melainkan pengurus  Arsenal Arsene Wenger mula memberikannya tempat dalam permulaan kesebelasan.
 
Penyerang  Denmark ini diselubungi masalah kecederaan paha yang menyebabkan beliau direhatkan untuk beberapa bulan pertama musim ini.
 
Bendtner, yang menyertai the Gunners pada musim panas 2004,cuma diberikan dua permulaan kesebelasan utama musim walaupun beliau berfikir yang beliau berhak mendapat aksi kesebelasan utama.
 
Kini pemain berumur 22 tahun itu memberi amarah jika situasi tidak berubah, beliau akan melihat jendela perpindahan Januari dengan kelab gergasi Bundesliga, Bayern Munich dilaporkan menaruh minat.
 
Bendtner memberitahu akhbar Denmark, BT: "Saya sangat kecewa dengan kekurang minit permainan di atas padang.
 
"Saya fikir saya telah melakukan semua perkara yang betul untuk kembali cergas dan saya dalam keadaan terbaik sepanjang karier saya.  
 
"Saya rasa lebih baik berbanding sebelum kecederaan dan ketika itu saya berada dalam kesebelasan utama dan menghampiri potensi penuh saya.
 
"Apabila saya cergas 100 peratus, saya tak dapat terima duduk di bangku simpanan.
 
"Jika situasi tidak berubah dan saya masih di bangku simpanan di Arsenal, saya akan mencari perpindahan. Ia memang ketara.

No comments:

Post a Comment