Monday, December 6, 2010

City Mahu Labur 50Juta Untuk Alves


Alves jadi sasaran City.

Manchester City mengorak langkah besar dengan rancangan pembelian sensasi £50 juta bintang Barcelona, Dani Alves ñ dengan menyatakan beliau akan menerima gaji mingguan £220,000.
 
Pengarah bola sepak City, Mike Briggs terbang ke Barcelona minggu lepas untuk menemui wakil bek kanan tersebut dan mengemukakan tawaran gaji £11.44 juta setahun.
 
Briggs juga menyatakan dengan jelas bahawa City mahukan pemain Brazil ini sama ada bulan depan ataupun musim panas tahun hadapan.
 
The Blues perlu memberikan tawaran yang besar untuk mengatasi Chelsea, Manchester United dan Arsenal, yang selama ini telah memantau Alves, 27.
 
Dan walaupun pemain tersebut telah memenangi lapan trofi sejak berpindah ke Nou Camp pada musim panas 2008, beliau gagal mempersetujui terma peribadi dalam kontrak barunya.
 
Kontrak Alves akan berakhir dalam tempoh 18 bulan lagi dan ketika City tiada masalah membayar £50 juta buat masa ini, mereka juga bersedia untuk menunggu dan mengambil kesempatan mendapatkan pemain ini secara percuma pada Jun 2011 jika Barca enggan menjual beliau

No comments:

Post a Comment