Friday, October 29, 2010

Becks Yakin Real Raih Gelaran Juara

Beckham jangka Real akan memenangi liga.

David Beckham menyebelahi bekas kelabnya, Real Madrid untuk merebut gelaran Divisyen Primera berbanding pesaing, Barcelona pada musim ini.
 
Madrid tidak memenangi trofi utama sejak 2008 dan dari tahun itu, Barca berjaya menonjolkan diri mereka sebagai antara kelab terbaik dalam sejarah bola sepak. Namun, dengan bimbingan latihan Jose Mourinho kini, peluang untuk Real merebut kembali kedudukan teratas di Sepanyol dan Eropah semakin cerah.
 
Juara Eropah sembilan kali itu telah membuat permulaan yang baik di bawah kendalian Mourinho. Mereka tidak pernah kalah dalam 12 perlawanan, menang sembilan dan sekarang berada di senarai teratas dalam kedua-dua Divisyen Primera dan peringkat kumpulan Liga Juara-juara.
 
Perjalanan Real masih jauh tetapi Beckham yakin Madrid akan memenangi gelaran pada musim ini.
 
Beckham, 35, menghabiskan empat tahun di Madrid dan memenangi gelaran Divisyen Primera pada musim terakhirnya sebelum pindah ke Los Angeles Galaxy pada tahun 2007.
 
Bekas kapten England itu juga berbicara tentang kekagumannya terhadap bos Madrid, Mourinho.
 
Bekas pemain Manchester United itu menyatakan pendapatnya tentang Mourinho, "Secara peribadi, Saya menghormatinya. Dia seorang yang luar biasa. Dia adalah antara orang yang pertama menghantar mesej selepas kecederaan melanda diri saya."

No comments:

Post a Comment