Friday, December 17, 2010

Shearer Berminat Jadi Pengurus Blackburn


Alan Shearer... calon pengurus Blackburn.

ALAN SHEARER berminat dengan peluang untuk menjadi pengurus baru Blackburn.
 
Pemilik baru Rovers menafikan laporan bahawa Diego Maradona telah menjadi calon pilihan – dan membayangkan pengurus sementara Steve Kean mungkin akan dilantik terus jika beliau cemerlang dalam beberapa perlawanan seterusnya.
 
Namun Shearer dalam diam menanti sekiranya pemilik kelab, Venky's merancang untuk membawa pulang bekas hero Ewood Park tersebut kembali ke kelab lamanya.
 
Pengerusi Venky's, Anuradha Desai memberitahu: "Kami tidak melakukan sebarang pilihan ketika ini dan apabila sampai masanya, kami akan berikan Steve dua atau tiga bulan untuk membuktikan kemampuannya."
 
"Jika beliau mampu melakukannya dengan baik, maka beliau akan meneruskan tugas sebagai seorang pengurus – semudah itu. Pilihan terbuka untuk Steve, ia sangat jelas. Beliau telah diberikan masa dan jika beliau berjaya membuktikan kemampuannya, kami tidak ragu-ragu yang beliau akan menjadi pengurus kekal. Kami tidak akan mencari orang lain."
 
Jika Kean, 43, gagal maka Shearer akan menjadi calon paling sesuai seperti yang diinginkan oleh pemilik kelab. Menurut pengarah syarikat, Venkatesh Rao pengurus baru haruslah "warganegara British, lebih muda dan bertenaga" berbanding Sam Allardyce.
 
Di usia 40 tahun, Shearer 16 tahun jauh lebih muda dari Big Sam, yang tanpa disangka-sangka telah dipecat pada hari Isnin lalu.

No comments:

Post a Comment